Centrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej - Grupy szkoleń

Diagnostyka pojazdów

  

Diagnostyka w praktyce z wykorzystaniem testera z rodziny KTS i oscyloskopu

2 dni
50% teorii
50% praktyki

12-13.09.2017

09-10.10.2017

 

Cena: 900 PLN + 0 VAT *
*Akredytacja Kuratorium Oświaty

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • sposoby postępowania podczas nietypowych sytuacji związanych z diagnostyką sterowników
  • diagnoza PSG (komunikacja ze sterownikami pomp wtryskowych typu VP)
  • praktyczne wskazówki dotyczące korzystania ze schematów elektrycznych
  • oscyloskop w KTS – praktyczne wykorzystanie jego możliwości
  • uruchomienie KTS: instalacja oprogramowania, odblokowanie, ważność kodu
  • korzystanie z ESI[tronic] – praktyczne wskazówki

Część praktyczna:

  • diagnostyka na samochodach i silnikach szkoleniowych

Diagnostyka automatycznych skrzyń biegów

2 dni
50% teorii
50% praktyki

7-8.09.2017

13-14.12.2017

Cena: 900 PLN + 0 VAT *
*Akredytacja Kuratorium Oświaty

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • budowa, działanie, obsługa oraz diagnostyka:
    • automatycznych skrzyń biegów (AT)
    • dwusprzęgłowych skrzyń biegów (DSG)
    • zautomatyzowanych skrzyń biegów (AST)
    • bezstopniowych skrzyń biegów (CVT)
  • powiązanie układów automatycznych skrzyń biegów z innymi układami w samochodach

Część praktyczna:

  • identyfikacja elementów składowych przykładowych układów automatycznych skrzyń biegów
  • obsługa samochodu z automatyczną skrzynią biegów
  • diagnostyka elektrycznych usterek układów automatycznych skrzyń biegów z wykorzystaniem urządzenia KTS
  • adaptacja oraz ustawienia parametrów pracy automatycznych skrzyń biegów z wykorzystaniem urządzenia KTS
  • sprawdzenie poziomu oleju w automatycznych skrzyniach biegów z wykorzystaniem urządzenia KTS oraz dokumentacji serwisowej ESI[tronic]
  • procedury przy wymianie oleju w automatycznych skrzyniach biegów z wykorzystaniem urządzenia KTS oraz dokumentacji serwisowej ESI[tronic]

Hybrydowe układy napędowe

nowość
2 dni
50% teorii
50% praktyki

19-20.09.2017

21-22.09.2017

 

Cena: 900 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Szkolenie tylko dla posiadaczy uprawnień SEP do 1 kV

UWAGA!   04.07.2017, 18.09.2017 oraz 20.09.2017 dla chętnych organizujemy szkolenie zakończone egzaminem przyznającym uprawnienia SEP do 1kV. Zgłoszenia i pytania prosimy kierować na adres: szkoleniabosch@pl.bosch.com

Zakres szkolenia praktycznego obejmuje:

  • kategorie pojazdów hybrydowych
  • historia pojazdów hybrydowych i elektrycznych
  • system Start/Stop
  • szeregowy i równoległy system hybrydowy
  • bateria trakcyjna – budowa i zarządzanie energią
  • system sterowania układu HV (wysokiego napięcia)
  • trakcyjny silnik elektryczny
  • odzysk energii podczas hamowania
  • zasady bezpiecznej pracy przy układach pracujących pod wysokim napięciem
  • pomiar izolacji przewodów HV, wyłączanie systemu HV

Przeprogramowanie sterowników pojazdów zgodnych z normą Euro 5 i Euro 6, PassThru

nowość
1 dzień
100% praktyki

04.09.2017

 

Cena: 450 PLN + 23% VAT

 

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Zawartość szkolenia:

  • omówienie normy Euro 5 i Euro 6 w odniesieniu do normy emisji spalin oraz dostępu do dokumentacji napraw i serwisowania bezpośrednio od producentów pojazdów (OEM)
  • wymaganie sprzętowe zgodnie z normą SAEJ2534
  • konfigurowanie testerów usterek z rodziny KTS (np. 540, 570,350,560,590) jako moduł PassThru do obsługi przeprogramowania sterowników
  • rejestracja na portalu producenta i pobieranie oprogramowania do przeprogramowania sterowników ze stron internetowych producentów pojazdów na przykładzie pojazdów marki BMW, Audi, VW, Skoda, Citroen, Peugeot, Toyota, Opel i Ford, Volvo
  • prezentacja funkcji nowych modułów KTS 560/590 – współpraca modułów z oryginalnym oprogramowaniem diagnostycznym marek Opel, Toyota itp.
  • przeprogramowanie sterowników i kodowanie w samochodzie BMW, Opel, Ford, Skoda, VW, Volvo

 

W miarę możliwości, prosimy uczestników szkolenia o zabranie za sobą własnych laptopów na których uczestnicy będą mogli w trakcie szkolenia wykonać rejestrację na portalach producentów samochodów.

Jeśli któryś z uczestników będzie chciał wykonać podczas szkolenia programowanie własnego samochodu, proszę w momencie zgłoszenia podać numer VIN pojazdu.

 

Geometria zawieszenia pojazdów

2 dni
50% teorii
50% praktyki

26-27.09.2017

25-26.10.2017

 

Cena: 900 PLN + 0 VAT *
*Akredytacja Kuratorium Oświaty

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

 

Budowa zawieszeń, koncepcja geometrii zawieszenia. Diagnostyka, naprawa oraz regulacja zawieszenia z wykorzystaniem urządzeń FWA 4630 FWA 44XX/43XX i dokumentacji serwisowej ESI[tronic].

Część teoretyczna:

  • pojęcia związane z geometrią zawieszenia:
    • zbieżność / rozbieżność / zbieżność połówkowa
    • pozytywny / negatywny kąt pochylenia koła
    • kąt pochylenia sworznia zwrotnicy
    • promień zataczania
    • kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
    • moment skręcania
    • moment stabilizacyjny
    • różnica pomiędzy osią symetrii pojazdu, a geometryczną osią jazdy
    • przesunięcie osi pojazdu
    • różnice w rozstawie osi
    • przesunięcie boczne
    • przesunięcie kół
    • różnice w rozstawie kół
  • rola powyższych parametrów i ich wzajemne zależności
  • wpływ powyższych parametrów na prowadzenie pojazdu w przypadku nieprawidłowości (uszkodzenia elementów zawieszenia, błędna regulacja)
  • rola układu trapezowego w kierowaniu pojazdem
  • różnice kąta skrętu kół – zadanie, przykłady uszkodzeń wpływających na ten parametr
  • oznaczenia felg i opon – typowe uszkodzenia, przyczyny
  • czynności przygotowawcze do pomiaru geometrii / warunki brzegowe
  • zasady pomiaru urządzeniami FWA

Część praktyczna:

  • pełen proces od przygotowania do pomiaru (weryfikacja uszkodzeń dyskwalifikujących, sprawdzenie warunków brzegowych – obciążenie pojazdu, poziom nadwozia itp.) poprzez pomiar zasadniczy kilkoma typami urządzeń FWA, interpretację wyników, regulację lub naprawę i regulację
  • część praktyczna odbywa się na wielu różnych / charakterystycznych typach zawieszeń

Diagnostyka w praktyce z wykorzystaniem testera z rodziny KTS i oscyloskopu - tylko praktyka

nowość
1 dzień
100% praktyki

12-13.09.2017

Cena: 450 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Przyczyny i metody postępowania podczas nietypowych sytuacji związanych z diagnostyką sterowników:

  • (brak komunikacji ze sterownikiem, niejednoznaczna identyfikacja sterownika, możliwości diagnostyczne, ograniczona komunikacja, usterki nieznane, brak usterek mimo wadliwego działania systemu, nieprawdopodobnie duża ilość usterek w pamięci sterownika),

Niestandardowe metody komunikacji,

  • struktura komunikacji w nowoczesnych samochodach (CAN / gate way)
  • diagnoza PSG (komunikacja ze sterownikami pomp wtryskowych typu VP)

Oscyloskop w KTS

  • praktyczne wykorzystanie jego możliwości

Praktyczne wskazówki dotyczące korzystania ze schematów elektrycznych ESI[tronic]

  • praktyczne wskazówki, ćwiczenia