Centrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej - Grupy szkoleń

Komfort i układy bezpieczeństwa

  

Seminarium - Nowości w układach komfortu i bezpieczeństwa

nowość
1 dzień
80% teorii
20% praktyki

11.07.2017

14.12.2017

Cena: 450 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • oświetlenie LED – urządzenie HTD 8xx
  • czujniki ciśnienia w ogumieniu – urządzenie TPA200
  • transmisja cyfrowa FlexRay
  • klimatyzacja – nowy czynnik chłodniczy R1234yf
  • układy ESP w nowoczesnych samochodach

Część praktyczna:

  • diagnostyka na samochodach szkoleniowych

Oświetlenie ksenonowe, inspekcje serwisowe, monitorowanie ciśnienia w ogumieniu przy pomocy TPA 200

2 dni
50% teorii
50% praktyki

09-10.11.2017

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • budowa oświetlenia ksenonowego
  • środki bezpieczeństwa przy obsłudze oświetlenia ksenonowego
  • układy regulacji zasięgu świateł LWR oraz czyszczenia szkieł reflektorów
  • funkcje sterownika Master i Slave w układach Litronic 4.X
  • rozwiązania układów Bilitronic dla reflektorów projekcyjnych i refleksyjnych
  • oświetlenie LED
  • adaptacyjny system oświetleniowy
  • inspekcje serwisowe oraz możliwości ich obsługi urządzeniem KTS lub elementami obsługi dostępnymi w samochodzie, czujniki jakości oraz poziomu oleju
  • bezpośredni układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu
  • pośredni układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu
  • zastosowanie urządzenia TPA 200 do obsługi czujników ciśnienia w ogumieniu

 

Część praktyczna:

  • identyfikacja elementów składowych układów oświetlenia ksenonowego
  • wyszukiwanie usterek w układach oświetlenia ksenonowego
  • sprawdzenie ustawienia świateł ksenonowych oraz LED urządzeniem do ustawiania świateł z zastosowaniem specjalistycznego programu urządzenia KTS
  • ustawianie parametrów inspekcji serwisowej na wybranych pojazdach z wykorzystaniem urządzenia KTS
  • diagnozowanie oraz adaptacja układów monitorowania ciśnienia w ogumieniu

Układy klimatyzacji

2 dni
50% teorii
50% praktyki

26-27.06.2017

05-06.12.2017

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • budowa układów automatycznego ogrzewania i klimatyzacji
  • zasady bezpieczeństwa przy obsłudze układów klimatyzacji
  • obieg czynnika chłodniczego w układach klimatyzacji z zaworem rozprężnym
  • obieg czynnika chłodniczego w układach klimatyzacji z dławikiem
  • budowa sprężarek, zaworów rozprężnych, dławików, parowników oraz skraplaczy
  • cechy szczególne układów klimatyzacji manualnej i automatycznej
  • czujniki temperatury, nasłonecznienia, wilgotności, zanieczyszczeń powietrza etc.
  • nowy czynnik chłodniczy R1234yf
  • obsługa układów klimatyzacji w samochodach elektrycznych i hybrydowych

Część praktyczna:

  • obsługa układów klimatyzacji przy użyciu urządzenia ACSxxx
  • sprawdzenie sprawności układu klimatyzacji poprzez pomiar ciśnień po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia
  • sprawdzenie szczelności układu przy próbie podciśnieniowej, nadciśnieniowej
  • diagnostyka automatycznej klimatyzacji z wykorzystaniem urządzenia KTS
  • pomiary elektryczne czujników i instalacji elektrycznej z wykorzystaniem urządzenia KTS i FSA
  • wyszukiwanie usterek w układzie automatycznej klimatyzacji

Transmisja cyfrowa w pojazdach oraz układy Centralnej Elektroniki

2 dni
50% teorii
50% praktyki

13-14.06.2017

13-14.09.2017

 

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

 

Część teoretyczna:

  • powiązanie systemów w samochodach magistralą danych CAN
  • topologia sieci
  • funkcja Gateway i jej fizyczne umiejscowienie w pojeździe
  • wymagania stawiane systemom przenoszenia danych
  • odmiany transmisji CAN
  • adresowanie danych
  • ramka wiadomości, ramka błędów
  • błędy transmisji
  • arbitraż
  • sprzężenie magistrali danych
  • transmisja cyfrowa LIN
  • transmisja cyfrowa MOST
  • transmisja cyfrowa Byteflight
  • transmisja cyfrowa FlexRay
  • technika pomiarowa dla układów transmisji cyfrowej CAN i LIN
  • funkcje sterowników centralnej elektroniki
  • układy komfortu w nowoczesnych pojazdach posiadających układy centralnej elektroniki

Część praktyczna:

  • identyfikacja elementów składowych układów transmisji cyfrowej na wybranych samochodach
  • pomiary oscyloskopowe transmisji szeregowej CAN i LIN z wykorzystaniem urządzenia FSA
  • wyszukiwanie usterek w układach transmisji cyfrowej
  • kompleksowa diagnostyka wszystkich układów powiązanych transmisją cyfrową
  • diagnozowanie układów centralnej elektroniki z wykorzystaniem urządzenia KTS
  • wyszukiwanie usterek w układach centralnej elektroniki
  • kodowanie sterowników centralnej elektroniki z wykorzystaniem urządzenia KTS

Układy klimatyzacji- zgodnie z Ustawą z dnia 15 maja 2015

1 dzień
50% teorii
50% praktyki

19.06.2017

 

Cena: 450 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

 

Układy klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych zawierające  fluorowane gazy cieplarniane (wg rozporządzenie (WE) nr 307/2008) 

 

Czas trwania:

Szkolenie trwa 8 godzin (4 godziny wykładów i 4 godziny zajęć praktycznych).

 

Miejsce szkolenia:

Centrum Techniki Motoryzacyjnej Robert Bosch Sp. z o.o.

ul. Jutrzenki 105
02-231 Warszawa

 

Uczestnicy szkolenia:

Szkolenie dedykowany jest dla osób, które zajmują się naprawą i przeglądami instalacji klimatyzacji samochodowych.

 

Program szkolenia:

Część teoretyczna:

  1. Podstawowa wiedza na temat działania systemów klimatyzacyjnych wykorzystywanych w pojazdach silnikowych:
  • Przewodzenie ciepła
  • Parowanie i kondensacja płynów
  • Chłodzenie i obieg czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji z zaworem rozprężnym
  • Chłodzenie i obieg czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji  z dławikiem
  • Budowa sprężarek, zaworów rozprężnych, dławików, parowników oraz skraplaczy
  • Wewnętrzny wymiennik ciepła
  • Olej chłodniczy w układzie klimatyzacji
  • Cechy szczególne układów klimatyzacji manualnej i automatycznej
  • Sposoby oceny sprawności układów klimatyzacji na podstawie pomiaru ciśnień i temperatur
  •  Przykładowe sposoby sprawdzenia szczelności układów klimatyzacji

 

  1. Podstawowa wiedza na temat wykorzystania i właściwości gazów w tym fluorowanych gazów cieplarnianych stosowanych jako czynniki chłodnicze w systemach klimatyzacyjnych w pojazdach silnikowych, wpływ emisji tych gazów na środowisko (rząd wielkości ich współczynnika ocieplenia globalnego w kontekście zmian klimatu):

 

  • Podstawowe właściwości czynnika chłodniczego R134a
  • Podstawowe właściwości czynnika chłodniczego R1234yf
  • Potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP, z ang. global warming potential)
  1. Podstawowa wiedza na temat stosownych przepisów rozporządzenia (WE) nr 842/2006 i dyrektywy 2006/40/WE:
  • Protokół z Kioto
  • ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 307/2008 
  • Obowiązek posiadania zaświadczenia  związanego z obsługą systemów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych zawierających fluorowane gazy cieplarniane
  • Obowiązki przed napełnieniem układu klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych zawierającymi fluorowane gazy cieplarniane 

 

 

  1. Znajomość powszechnie stosowanych procedur odzysku fluorowanych gazów cieplarnianych:
  • Procedury przy odzysku czynnika chłodniczego z użyciem urządzenia do obsługi klimatyzacji np. ACSxxx,,,

 

Część praktyczna:

  1. Postępowanie z butlą zawierającą czynnik chłodniczy:
  • Przepisy dotyczące przechowywania butli z czynnikiem chłodniczym
  • Obowiązkowe oznaczenia na butli z czynnikiem chłodniczym
  • Podłączenie butli z czynnikiem chłodniczym do urządzenia np. ACSxxx w celu jego napełnienia
  1. Podłączanie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych stosowanego w pojeździe silnikowym systemu klimatyzacyjnego zawierającego fluorowane gazy cieplarniane i odłączanie go od nich:

 

  • Odszukanie w pojeździe szkoleniowym informacji na temat czynnika
  •  
  • Odszukiwanie w pojeździe szkoleniowym i nazwanie komponentów układu klimatyzacji
  • Podłączenie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych w pojeździe szkoleniowym
  • Sprawdzenie ciśnień w układzie klimatyzacji
  • Ocena sprawności układu klimatyzacji
  • Odłączenie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego od króćców

serwisowych w pojeździe szkoleniowym

 

  1. Obsługa zestawu do odzysku czynnika chłodniczego:
  • Podłączenie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego do króćców serwisowych w pojeździe szkoleniowym
  • Wykonanie  czynności odzysku czynnika chłodniczego z układu klimatyzacji
  • Ocena szczelnosci układu klimatyzacji
  • Napełnienie układu klimatyzacji w pojeździe szkoleniowym
  • Odłączenie zestawu do odzysku czynnika chłodniczego od króćców serwisowych w pojeździe szkoleniowym

Układy ABS, ASR, ESP, SBC, elektr. hamulec postojowy oraz wspomaganie układów kierowniczych

2 dni
50% teorii
50% praktyki

20-21.09.2017

 

25-26.09.2017

Cena: 900 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • budowa, typowe usterki oraz możliwości diagnozowania układów ABS firmy Bosch
  • budowa, typowe usterki oraz możliwości diagnozowania układów ASR
  • pomiary elektryczne czujników i instalacji elektrycznej przy użyciu oscyloskopu
  • budowa, typowe usterki oraz możliwości diagnozowania układów ESP firmy Bosch
  • wspomaganie nagłego hamowania BAS
  • inicjalizacja czujnika położenia kierownicy z wykorzystaniem urządzenia KTS
  • powiązanie układów ESP z innymi systemami w samochodach 
  • procedura wymiany płynu hamulcowego w samochodzie z układem ESP
  • budowa, typowe usterki oraz możliwości diagnozowania elektrohydraulicznego układu hamulcowego SBC
  • budowa, typowe usterki oraz możliwości diagnozowania elektrycznych hamulców postojowych APB
  • procedura wymiany klocków hamulcowych w samochodzie z elektrycznym hamulcem postojowym
  • elektrohydrauliczne i elektryczne wspomaganie układów kierowniczych

Część praktyczna:

  • diagnostyka na samochodach szkoleniowych z wykorzystaniem urządzenia KTS i FSA

 

Adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu

nowość
1 dzień
50% teorii
50% praktyki

09.10.2017

08.12.2017

Cena: 450 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • przegląd systemów wspomagania kierowcy
  • budowa układów adaptacyjnego tempomatu ACC
  • asystent pasa ruchu oraz inne systemy bazujące na informacji z kamer 
  • procedury diagnostyczne dla układów ACC oraz kamer

Część praktyczna:

  • identyfikacja elementów składowych układów ACC oraz kamer
  • wyszukiwanie usterek w układach ACC
  • kalibracja systemów wspomagania kierowcy przy użyciu DAS1000