Centrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej - Grupy szkoleń

Silniki diesla

  

Seminarium - Nowości w silnikach diesla

nowość
1 dzień
80% teorii
20% praktyki

10.07.2017

13.12.2017

Cena: 450 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Szkolenie przeznaczone jest dla osób które w ostatnich dwóch latach były na szkoleniu opisującym układy zasilania silników Diesla i/lub układy oczyszczania spalin.

Tematyka seminarium:

-podsumowanie dotychczasowych systemów CR w samochodach

-nowości w układach zasilania

- informacje na temat specyficznych rozwiązań producentów samochodów

- nowe silniki diesla

- zmiany w układach oczyszczania spalin

-specyficzne zagadnienia serwisowe związane z nowymi układami

Diagnostyka nowoczesnych układów zasilania silników diesla

2 dni
50% teorii
50% praktyki

06-07.12.2017

28-29.09.2017

 

 

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • działanie i zadania układu zasilania Common Rail
  • działanie i zadania układu zasilania z pompowtryskiwaczami
  • diagnostyka układów przy pomocy testera KTS i FSA
  • pomiary i omówienie sygnałów z czujników i do elementów wykonawczych
  • wpisywanie kodów wtryskiwaczy do sterownika silnika
  • montaż elementów układu CR i pompowtryskiwaczy
  • pomiar ciśnienia zasilania pompy wysokiego ciśnienia
  • ocena przelewów wtryskiwaczy

Część praktyczna:

  • diagnostyka z wykorzystaniem urządzeń KTS i FSA na silnikach i samochodach szkoleniowych

Układy oczyszczania spalin nowoczesnych silników diesla

2 dni
50% teorii
50% praktyki

11-12.07.2017

14-15.09.2017

 

 

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • działanie i zadania układu EGR (recyrkulacja spalin)
  • katalityczne reaktory spalin – rodzaje i zadania katalizatorów w silnikach Diesla
  • przegląd stosowanych systemów filtrów cząstek stałych DPF
  • oczyszczanie i regeneracja filtrów DPF
  • kontrola zapełnienia filtra DPF i procesu regeneracji
  • diagnostyka sprawności układu DPF
  • ocena stanu filtra DPF na podstawie informacji z ECU silnika

Część praktyczna:

  • diagnostyka z wykorzystaniem urządzeń KTS i FSA na silnikach i samochodach szkoleniowych

Diagnostyka układów Common Rail firm Denso, Delphi i Siemens

2 dni
50% teorii
50% praktyki

5-6.09.2017

 

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • Przegląd układów Denso
    • układ paliwowy HP2
    • budowa i działanie pompy wysokiego ciśnienia HP2
    • działanie i funkcja zaworu kontrolującego zasilanie pompy (SCV)
    • szyna paliwowa i jej komponenty
    • budowa i działanie wtryskiwacza typu X2
    • układ paliwowy HP3
    • budowa i działanie pompy HP3
    • zawór ograniczający ciśnienie
    • wtryskiwacze piezoelektryczne
    • moduł IDM – moduł sterujący wtryskiwaczami – opis działania
  • Przegląd układów Delphi
    • system Delphi DFP1 (np. Focus 1.8 TDCi)
    • wtryskiwacze DFI 1
    • system Delphi z pompą DFP3
    • budowa systemu z pompa DFP 3 i wtryskiwaczami DFI 3
  • Przegląd układów Siemens
    • system wtryskowy PCR 2.0
    • budowa i działanie wtryskiwacza Siemens
    • charakterystyczne cechy wtryskiwaczy Siemens
    • zastosowanie systemu Siemens w silniku 1.6 TDI w grupie V.A.G.

Część praktyczna:

  • rozmieszczenie komponentów w poszczególnych systemach
  • układ zasilania niskiego ciśnienia
  • pomiary sygnałów sterujących wtryskiwaczami i zaworami regulacji ciśnienia
  • ocena sprawności wtryskiwaczy
  • kodowanie wtryskiwaczy
  • adaptacja układu po wymianie komponentów

Podstawy obsługi silników diesla dla początkujących mechaników

nowość
2 dni
20% teorii
80% praktyki

12-13.06.2017

11-12.09.2017

Cena: 900 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Szkolenie jest przeznaczone dla nowych pracowników serwisów samochodowych którzy będą zajmowali się samochodami z silnikami Diesla. Podczas szkolenia, uczestnikom zostanie przekazana podstawowa wiedza na temat obsługi serwisowej silników Diesla. Szkolenie będzie składało się z 80% z części praktycznej podczas której uczestnik będzie miał możliwość wykonania podstawowych czynności serwisowych związanych z silnikiem Diesla. Duży nacisk będzie położony na pracę według procedur montażowych zawartych w programie ESI tronic (narzędzia specjalne, momenty dokręcania itp.) w celu wykształcenia właściwych nawyków, koniecznych do dobrego wykonania pracy.

Silnik Diesla ogólnie:

  • proces spalania paliwa
  • rodzaje układów zasilania
  • pomiar kompresji
  • pomiar szczelności

Układy z pompami rozdzielaczowymi EDC:

  • zasada działania pompy rozdzialaczowej (dawkowanie paliwa i regulacja kąta wtrysku)
  • ustawiania początku tłoczenia przy pomocy czujnika zegarowego
  • kontrola dynamiczna początku tłoczenia przy pomocy KTS
  • kontrola wtryskiwaczy dwusprężynowych na próbniku EPS100

Układy z pompowtryskiwaczami:

  • zasada działania pompowtryskiwacza (dawkowanie paliwa i regulacja kąta wtrysku)
  • montaż pompowtryskiwacza w głowicy
  • sprawdzenie szczelności osadzenia
  • kontrola parametrów pompowtryskiwaczy przy pomocy KTS

 

Wymiana paska rozrządu na przykładzie silnika 1.9TDI i 2.0 TDI

 

Układy z pompami typu VP30/44:

  • zasada działania pompy VP30/44
  • montaż pompy na silniku
  • specyficzne zagadnienia związane z pompami VP30/VP44

Układ Common Rail:

  • Opis układu niskiego ciśnienia, charakterystyczne parametry
  • Montaż i kodowanie wtryskiwaczy przy pomocy KTS
  • Montaż pompy wysokiego ciśnienia
  • Sprawdzenie usterek przy pomocy KTS

Diagnostyka układów Common Rail - tylko praktyka

nowość
1 dzień
100% praktyki

 

Cena: 450 PLN + 23% VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

1-dniowe szkolenie praktyczne z zakresu podstawowej diagnostyki silników Diesla z układem zasilania typu Common Rail:

  • skuteczne przekazanie umiejętności praktycznych tego zakresu,
  • 100% czasu spędzonego w warsztacie na praktycznych eksperymentach, wyjaśnieniach, poznawaniu różnych generacji układów Common Rail firmy Bosch
  • max 6-osobowe grupy
  • otwarta forma szkolenia – dostosowaną do życzeń i poziomu wiedzy uczestników

Zwarta, praktyczna forma szkolenia zakłada wypracowanie metod diagnostycznych oraz przekazanie najistotniejszych informacji z niżej określonej tematyki:

  • Przedstawienie na modelach/samochodach generacji systemu CR
  • Cechy szczególne systemów CR,
  • Regulacja ciśnienia paliwa, działanie zaworów DRV i ZME,
  • Omówienie czujników i sygnałów koniecznych do pracy silnika,
  • Kontrola układu zasilania niskiego ciśnienia
  • Kontrola układu CR testerem KTS Pomiar przelewów wtryskiwaczy,
  • Metody wykrywania uszkodzonych komponentów w układzie wtryskowym (na samochodzie)
  • Diagnostyka układu przy pomocy oscyloskopu,
  • typowe usterki układów