Centrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej - Szkolenie

Bezpośredni wtrysk benzyny firmy Bosch na przykładzie grupy Volkswagen

2 dni
50% teorii
50% praktyki

01-02.02.2018

25-26.06.2018

 

Cena: 900 PLN
Szkolenie objęte Akredytacją Kuratorium Oświaty- zwolnione z podatku VAT

Przedpłata na 4 dni przed szkoleniem- rabat 10%

Część teoretyczna:

  • systemy bezpośredniego wtrysku benzyny – MED na przykładzie systemów MED 9 i MED 7, znajdujących zastosowanie w samochodach grupy VW
  • FSI a klasyczne silniki, spalanie mieszanek ubogich jednorodnych i uwarstwionych – korzyści, problemy
  • obwód niskiego ciśnienia paliwa: budowa i zasada działania systemu o zmiennym, elektronicznie regulowanym wydatku; integrator, adaptacje, ustawienia podstawowe
  • obwód wysokiego ciśnienia paliwa: budowa i zasada działania układu; budowa, zasada działania pomp wysokociśnieniowych – warianty, regulacja wysokiego ciśnienia, typowe usterki, tryby awaryjne, zachowania systemu;
  • wtryskiwacze wysokociśnieniowe – koncepcja sterowania, diagnostyka, montaż/demontaż
  • układ dolotowy: kierownice powietrza – budowa, cel stosowania, koncepcja sterowania, tryb awaryjny
  • tryby pracy silnika – rodzaje mieszanek, sposoby ich realizacji, zachowania systemu, tryby awaryjne, diagnostyka
  • układ wydechowy – obróbka spalin: budowa układu wydechowego, warianty
  • sonda szerokopasmowa w procesie regulacji składu mieszanki o zmiennym λ, budowa, zasada działania, diagnostyka
  • układ gromadzenia i redukcji tlenków azotu (NOx): emisja i redukcja tlenków azotu: budowa i zasada działania układu kumulacji i redukcji NOx, katalizator zasobnikowy NOx, czujnik NOx – budowa, zasada działania, zadania, diagnostyka, problem zasiarczania i odsiarczania katalizatorów NOx (również w kontekście jakości i zużycia paliwa)
  • recyrkulacja spalin w silnikach FSI
  • zmienne fazy rozrządu (również, jako element walki z tzw. turbodziurą)
  • elektronicznie sterowany układ chłodzenia: układ z elektronicznie sterowanym termostatem (budowa, zasada działania, cel stosowania, tryb awaryjny, diagnostyka), elektronicznie sterowane wentylatory (cel stosowania, sterowanie, diagnostyka)
  • oddławienie silników FSI w kontekście wzmocnienia siły hamowania

Część praktyczna:

  • diagnostyka z wykorzystaniem urządzeń KTS i FSA na silnikach i samochodach szkoleniowych